Magyarországon is bemutatkoztak a jövő beszélgető autói. Ezekkel a járművekkel a közlekedés teljesen biztonságossá válik.
Nem kell már sokáig várni, hogy az autózás biztonságosabb legyen minden más közlekedési formánál. Az élet más területein kipróbált és jól bevált technikákat - műholdas navigáció (GPS), vezeték nélküli kapcsolódás (WLAN) - egybegyúrva a General Motors olyan szerkezetet fejlesztett ki, amely képessé teszi az autókat arra, hogy emberi beavatkozás nélkül kivédjék a kritikus helyzeteket. A V2V azaz Vehicle To Vehicle rendszer lényege, hogy a közlekedésben résztvevő járművek ,,elárulják" a környezetükben lévő más gépkocsiknak, hogy éppen mire készülnek.
A beszélgetésből a vezetők természetesen egy szót sem hallanak. A kommunikáció olyan védett rádiófrekvenciákon történik, amelyeket más célra nem használnak. Egy nem kívánt ,,beszólás" ugyanis kaotikus helyzetet teremthetne. A környezetből érkező információk olyan körülményekről adnak tájékoztatást, mint a többi jármű sebessége, útterelések, forgalmi dugók, beláthatatlan útszakaszokon közlekedő járművek, de a megkülönböztető jelzést használó autókról is érkezik figyelmeztetés. A beérkező adatokat az autókba épített vevőegység dolgozza fel. A várható vészhelyzetről a vezetőt is tájékoztatja az elektronika, amely szükség esetén beavatkozik az ESP, és az ABS vezérlésével.
A V2V-rendszer már jelenleg is működik néhány modellben, és több autógyártó folytat összehangolt fejlesztéseket, hogy a közúti kommunikáció teljessé váljon néhány éven belül. Mivel a szerkezet nem igényel karbantartást és nincs havidíja sem, a legolcsóbb autókba is beszerelhető. A jövő biztonsági rendszerének éles tesztje ősszel kezdődik Németországban. Csaknem ezer autót küldenek majd éles közlekedési helyzetekbe. Ha a rendszer beválik, a bevezetés időpontjáról is megszülethet a döntés. vg.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.